Σπύρος Αρίων: Ο «σιδερένιος» Έλληνας που ήταν ο τρόμος των ρινγκ στην Αμερική και έγινε είδωλο της διασποράς - Kamarini.com

Breaking

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2020

Σπύρος Αρίων: Ο «σιδερένιος» Έλληνας που ήταν ο τρόμος των ρινγκ στην Αμερική και έγινε είδωλο της διασποράς

featured image

Έλληνας θρύλος του Wrestling: Ο Σπύρος Μανουσάκης έγινε γνωστός ως ένας θρύλος. Ηταν γνωστός με το όνομα «Σιδερένιος» ή «Χρυσός Έλληνας». Ένα πράγμα ηταν γνωστό ομως: Μέσα στο ρινγκ δεν είχε κάνεις καμια τύχη απέναντι του.

Έλληνας θρύλος του Wrestling: Σπύρος Μανουσάκης

Ο Σπύρος Μανουσάκης, πριν γίνει όλα τα παραπάνω, ήταν ένας Έλληνας που είχε γεννηθεί στο Κάιρο της Αιγύπτου. Εκεινη την εποχή ο κόσμος βρισκόταν στις φλόγες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Για τα πρώτα είκοσι χρόνια της ζωής του γνωρίζουμε ελάχιστα. Αντίθετα, για τα επόμενα υπάρχουν αμέτρητες μαρτυρίες που τον εντάσσουν στους σπουδαιότερους παλαιστές.

Η εντυπωσιακή –για τα δεδομένα της εποχής- σωματοδομή του δεν πέρασε απαρατήρητη. Με τον Αντρέ Μπολέτ ως προπονητή του από τα 21 χρόνια της ζωής του ξεκίνησε να μπαίνει στον επαγκελματικό κόσμο της πάλης. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξή του φαίνεται πως είχε παίξει και ο θρυλικός Τζιμ Λόντος. Ένα από τα «ιερά τέρατα» και πλέον σεβαστές και αναγνωρίσιμες μορφές του αθλήματος στον κόσμο.

Έλληνας θρύλος του Wrestling: Τα μέσα της δεκαετίας του ΄60

Μέχρι περίπου τα μέσα της δεκαετίας του ’60, η καριέρα του Μανουσάκη κινήθηκε μέσα στα ευρωπαϊκά όρια, σύντομα όμως (όπως συνέβη και με άλλους Έλληνες παλαιστές) έβαλε… πλώρη για ακόμη πιο μακρινούς προορισμούς.

Κάπως έτσι ουσιαστικά γεννήθηκε και ο Σπύρος Αρίων. Με αυτό το «καλλιτεχνικό ψευδώνυμο» ο Μανουσάκης ταξίδεψε μέχρι την Αυστραλία το 1964.

Καθώς το σπορ γινόταν επαγγελματικό και στην Αυστραλία, η ανάγκη για αστέρια και «κράχτες» γινόταν ολοένα και μεγαλύτερη. Και κανένας δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις ανάγκες του σταρ-σίστεμ όπως εκείνος, του οποίου η παρουσία και η συμπεριφορά μέσα κι έξω από τα ρινγκ ήταν τέτοια ώστε να «υποχρεώσει» και να «αναγκάσει» τους ανθρώπους της «National Wrestling Alliance», κορυφαίας εταιρείας της εποχής, να τον μετατρέψει σε «πρόσωπο» του σπορ, με τον ίδιο τρόπο που εμείς μάθαμε τον Χαλκ Χόγκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.


Έλληνας θρύλος του Wrestling

Στην ιστορία έμειναν οι μάχες του με τον Κίλερ Κοβάλσκι, από τον οποίο είχε και μια επεισοδιακή ήττα που ήταν ο λόγος που έχασε έναν τίτλο, και σύντομα το όνομά του έγινε γνωστό και στην Αμερική, όπου το wrestling ήταν πολύ πιο διαδεδομένο και τα χρήματα φυσικά πολύ περισσότερα. Έχοντας κάνει τα πάντα στην Αυστραλία, ο «Χρυσός Έλληνας» πραγματοποίησε ακόμα ένα ταξίδι, αυτή την φορά με προορισμό τις ΗΠΑ όπου υπέγραψε τεράστιο (τηρουμένων των αναλογιών) συμβόλαιο με την WWWF, τον προπομπό της σημερινής WWE, της εταιρείας δηλαδή που έχει τον απόλυτο έλεγχο του σπορ στον πλανήτη.

Έλληνας θρύλος του Wrestling: Ο «Σιδερένιος Έλληνας»

Ο Μανουσάκης δεν άργησε να γίνει και εκεί η ατραξιόν που ήθελαν οι διοργανωτές. Δυνατός, δυναμικός, εντυπωσιακός, θεατρικός, πεισματάρης και συνήθως νικητής, ο «Σιδερένιος Έλληνας» έλαμψε. Πριν καν γίνει 30 ετών είχε μετατραπεί σε πραγματικό αστέρα, δίνοντας ιστορικούς αγώνες απέναντι σε ονόματα όπως αυτά των Μπομπ Όρτον, Γκορίλα Μονσούν, Εντ Φαρχάτ Σέικ, , Λου Άλμπανο και Τσιφ Τζέι Στρόνγκμπόου.

Μάλιστα, λένε, πως ο ίδιος ο Μπρούνο Σαναμαρτίνο (για πολλούς ο κορυφαίος παλαιστής του είδους όλων των εποχών) τον είχε υπό την προστασία του στα πρώτα βήματά του και τον αποκαλούσε «πουλέν» του. Αναμφισβήτητα ένα τίτλος τιμής, ανάμεσα στους τίτλους του Μανουσάκη.

Αγωνίστηκε μέχρι την ηλικία των 38 ετών, έχοντας κατορθώσει μέσα στο διάστημα της καριέρας του τόσα πολλά ώστε να μπει στη χρυσή βίβλο του σπορ, ενώ το 1979 επέστρεψε στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Μεγάλη Βρετανία όπου για κάποια χρόνια συνέχισε να κάνει αυτό που ήξερε καλύτερα από όλους. Να παλεύει! Τουλάχιστον για μια δεκαετία ακόμη, αποφασίσει να αποσυρθεί οριστικά από τον χώρο και να μείνει στην ιστορία ως ο «Σιδερένιος Έλληνας»!

Πηγή: www.enimerotiko.gr





Επιστροφή στο trelokouneli.gr

 
ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ